Saturday, January 8, 2011

=_="

Kesah about a mother and her innocent boy.....


Today I ada kemas sikt dkt bawah tangga rumah with my mother. She was actually looking for some mugs she put dalam almari bawah tangga tuh. So she did managed to find herself 2 pieces of mugs. Then she asked me

mother: adik tolong tengok kat bawah tuh ade mug x. mi xleh nak bongkok tengok, sakit blake.(mi is what she n us called her, pendek dari ummi, malas nk pggl pnjg2)
 so i look unreluctantly the deck below looking for some mugs...
innocent boy: err...
mother: ade x?
innocent boy: xder pown...
mother: ade x?
innocent boy: xder pown..
mother: aadee...

=_="..mom, sungguh hebat keyakinan mu itu...buat apelarh tanya aku ade ker x kalau dah yakin ade punyer...




Then the other day we was cleaning the big langsir at the living room. To replace them temporarily we have to find kain cadar and hang that kain cadar at the place of the langsir that need to be washed clean and dry. Then the one assigned to place the langsir and cadar was my tallest brother. He was kinda busy with his new job and my mother was always trying to catch some time to make use of him. So she and I go look for the kain cadar.....everywhere, this room, that room, in closet, in big tupperwear, on the bed.....everywhere!! And she want it fast. Coz my bro had remove the dusty 1 year x basuh langsir from the living room. Huh penat...

mother: adik acu tgk bawah tuh ade dok
 so I selak2 kain y di atas cari yang bawah
innocent boy: xder
mother: cube tgk bilik sebeloh ade x dale bekah warna meroh
 so I selak2 lagi kain y di berada di atas
mother: cari hok warna biru!!
 so I selak balik carik yang warna biru
innocent boy: xder
mother: hok warna hijau ade dok?!!
 so I selak balik carik yang warna hijau
innocent boy: xder
 so my mother come selak...selak..dan selak lagi dan xder jugak jumpernyer
mother: susoh wei xdok anok tino!
innocent boy: wha?.....=_=

3 comments:

  1. whatttt??! comel je ummi bagi hint nak anak tino. LMAO!

    ReplyDelete
  2. Hahahaha.cayalah umi.bkn innocent tu.noob XD
    Adi rupenye phm bhs klantan...

    ReplyDelete
  3. letak cadar sementara basuh langsir... apekah?
    sepatutnye ummi kene tanye adik acu jumpe ke tak instead of ade tak kan..
    ummi, ummi rotan je adik acu ni.. biar ringan skit bontot die yg memang ringan tu.. heheheh

    ReplyDelete