Saturday, January 1, 2011

Introduction

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, aku merasmikan penulisan blog sulungku yang bertajuk "What is Inside My Head". Atau dalam bahasa Melayunyer, ape yang ade dalam pala hotak aku. Sukacitanya aku memilih tajuk tersebut kerana sebab yang simple yaitu nak menulis ape yang aku pikir jerlah ape lagi!!

So fyi, this blog akan menggunakan sepenuhnya Bahasa Manglish dan mungkin juga beberapa bahasa dari negeri atau negara atau tamadun atau species lain. Dan juga akan menyelitkan some short-form text atau abbreviation kalau perlu. Bagi sesiapa yang x tahu Bahasa Manglish itu ape saya sarankan anda buka link ini http://en.wikipedia.org/wiki/Manglish. Dan kalau kome sume x boleh nk paham short-form or abbreviation yang saya bakal gunekan, saya harap anda semua faham2 je lar eh. Sebab mostly yang akan jumpe blog nih dan baca dgn penuh taat setianya hanyalah orang2 yang saya rase stakat nih satu bahasa jer dgn saya. So might be there will be no problems in language barrier.

So saya akan cube utk mencurah-curahkan idea bernas di sini dengan penuh tulus ikhlas dan tanpa jemu. Maybe juga akan diselitkan pengalaman pahit, manis, masin, tawar, pedas, mahupun basi dalam perjalanan hidup saya. Harap dapat membina diri dan seterusnya. Juga dijadikan tauladan yang mana yang baek, dan yang kureng tuh saya nasihatkan janganlah jadi ikutan.

For most introduction, orang akan perkenalkan diri dulu. Oleh itu saya perkenalkan diri. Saya hamba Allah yang bernama Wan Muhammad Faruq anak Wan Othman dan Tuan Rohani, berbangsa Melayu, dilahirkan July 1988. Sekian terimakasih kerana sudi membaca.

No comments:

Post a Comment